성함
변숙은
전공/직위
마케팅
강의분야
소비자행동, 서비스마케팅
연구실
누리관 512 / 02)940-8380
이메일
sebyun@kw.ac.kr
최종학력
Purdue University, 소비자경영학 박사 (Ph.D. in Consumer Sciences)
- 2008~ : 광운대학교 경영대학 경영학부 교수
- 2007~2008 : Long Island University, (visiting)조교수
- 2003~2004 : Gallup Korea, 연구원
- 2000~2003 : LG전자 e-Business Group, 대리
- Byun, S. & Ha, Y., “Consumer perceptions on SST in retail atmosphere: An application of S-O-R framework,” Journal of Distribution Science, 2020.
- 주병일 & 변숙은, “소셜 빅데이터를 활용한 말레이시아 관광 동향 분석,” 문화산업연구, 2020.
- Cho, E. & Byun, S., “Will more expensive gifts be more appreciated?” Journal of Distribution Science, 2020.
- Byun, S., “Evaluating information technology systems using consumer surveys: The role of personal product knowledge,” Journal of Asian Finance, Economics and Business, 2018.
- Byun, S., “Perceptions toward mobile banking: Any differences among its potential adopters?” International Journal of Businesses and Social Science, 2018.
- 신현철 & 변숙은, “페이스북 브랜드 커뮤니티에서 고객 인게이지먼트의 역할,” 경영학연구, 2016.
- 변숙은 & 박주영, “가맹점 사업자의 특성이 가맹점 성과에 미치는 영향,” 프랜차이징저널, 2016.
- 변숙은 & 조은성, “빅데이터를 이용한 온라인 구전 문화 분석,” 문화산업연구, 2015.
- 엔흐체첵 & 변숙은, “모바일뱅킹의 이용의도에 미치는 영향 요인: 피신뢰자 유형별 조절효과,” 마케팅관리연구, 2014.
- 조은성 & 변숙은, “경조사 부조금: 누가 더 자주, 많이 내는가?” 문화산업연구, 2014.
- 변숙은 & 김태희, “가맹점주의 관계몰입에 관한 연구,” 한국창업학회지, 2014.
- Byun, S. & Byun, S-E., “Exploring Perceptions toward Biometric Technology in Service Encounters,” Behaviour & Information Technology, 2013.
- 변숙은, 김학민, & 이흥규, “혁신 수용시점의 결정요인,” 마케팅관리연구, 2013.
- Hwang, I., Won, E.J.S., & Byun, S., "Music as a Magical Cue: An Exploratory study of background music and purchase intentions in TV home shopping programs," Asia Marketing Journal, 2012.
- Cho, E. & Byun, S., “The location of demographic questions in questionnaires: Any effects on the survey?" 상품학연구, 2012.
- Byun, S. & Mills, J. E., “Exploring the Creation of Learner-centered E-training Environments among Retail Workers: A model development perspective,” CyberPsychology, Behavior, and Social Networking, 2011.
- 임영균, 변숙은, & 오승수, “프랜차이즈 시스템의 소유구조 결정요인: 이론과 증거,” 유통연구, 2011.
- 변숙은 & 조은성, “프랜차이즈 매장 품질요인의 속성분류: 국내 외식업을 중심으로,” 유통연구, 2011.
- Mills, J. E., Meyers, M. & Byun, S., “Embracing Broad-scale Applications of Biometric Technologies in Hospitality and Tourism,” Journal of Hospitality and Tourism Technology, 2010.
- 변숙은, “하이테크 서비스 초기수용자들의 인식 연구”, 마케팅관리연구, 2010.
- Byun, S. et al., “Internet Addiction: Meta-synthesis of 1996-2006 Quantitative Research," CyberPsychology & Behavior, 2009.
- Douglas, A. C. et al. (including Byun, S.), “Internet Addiction: A qualitative meta-synthesis of 1996-2006 research,” Computers in Human Behavior, 2008.
- Mills, J. E. & Byun, S. “Cybercrimes against Consumers: Could Biometric Technology be the Solution?” IEEE Internet Computing, 2006.